onsdag 22. juli 2009

NORWEGIAN


Startet på min "ikke sukker, ikke hvete, ingen gjær, ingen melk" diett 4 dager siden. Jeg føler meg nesten 100% bra igjen! 

Etter graviditet og hektisk hverdag, jeg endelig klart å ta meg sammen. Jeg har vært lidelse en nesepolyp på høyre side og allergiske symptomer, blokkert nese, nysing, kløe, siden sønnen min ble født 1 år siden. Jeg kunne ikke puste. Jeg antar at dette skyldes Candida, siden jeg hadde dette problemet før svangerskapet. 
(Jeg begynte å spise sukker igjen i løpet av svangerskapet og under amming ;( ) 

Før graviditeten hadde jeg hadde menssmerte og legen min oppdaget endometriosis. De ønsket å operere, men jeg ville prøve en endring i kostholdet først. Min fantastiske ernaeringsfysiolog hjalp meg å endre kostholdet og jeg så ble jeg gravid kort tid etter. (vil bare understreke at jeg ikke har noen problemer med å bli gravid som andre kvinner har hatt med endometriosis) Når jeg begynte å fortelle venner om endometriosis, innser jeg det er litt av en epidemi for jenter i 30årene. 

Jeg har nå så mye laerdom om dette og matintoleranse, Candida, allergi, og vil gjerne høre hva andre mener.

Flere mennesker bør vite at de kan føle seg vel med endring av kosthold, snarere enn å ta den medisinen som legene skriver ut. 

Jeg føler at legene en veldig bra på kortsiktige problemer. Men jeg sverger til homeopati når det gjelder min langsiktige helse.



ENGLISH

Started on my "no sugar, no wheat, no yeast, no milk" diet 4 days ago. 
I feel almost 100% well again!!

After pregnancy and hectic day-to-day, I finally managed to pull myself together. I been suffering a nasal polyp on the right side and allergic symptomes, blocked nose, sneezing, itching, since my son was born 1 year ago. I could not breathe. I assume due to candida since I had this issue pre-pregnancy. 
(I started eating sugar again during pregnancy & breast feeding ;( )

Pre-pregnancy I had bad period pain and doctor detected endometriosis. They wanted to operate but I wanted to try change of diet first. My amazing nutritionist helped me change my diet and I then I got pregnant shortly after. (just want to underline that I did not have any issues with falling pregnant as other women complain of)  After I told people about the endometriosis, I realize its a bit of a epidemic for the 30 something women around the world. I have now so many insights regarding this and the food intolerance, candida, allergy, and would love to hear other peoples stories and comments, and advice people.

More people should know that they can feel well with change of diet, rather than taking the medications that the doctor subscribe. 

I feel that the doctors a really well at short term issues. But i swear to homeopathy when it comes to my long term well being.

kisses P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar